Hurra, vi har blivit nominerade till Årets Kund på Spinngalan!

Spinn är Sveriges största PR-tävling med huvudfokus på icke-köpta kanaler. I år har vår samarbetspartner Springtime nominerat oss i kategorin Årets kund.

Kriterierna för att bli nominerad till Årets kund lyder enligt följande:
”Årets kund är en uppdragsgivare som har visat nyfikenhet och mod inför vad PR är och kan vara. Genom att ha varit en exceptionellt framsynt beställare är hen ett gott föredöme – exempelvis strategiskt, kreativt eller digitalt – som kan inspirera en hel bransch.”

En sammanfattning av Springtimes motivering:

Under konceptet Ren Luft, Friskt Liv har Annika Waernström och PVF visat på en långsiktig strategisk förmåga, mod och kreativitet. Dom har vågat satsa och tro på att kommunikation kan göra skillnad. Och det har gett resultat.
Tack vare att PVF som kund visat på mod, framsynthet och kreativitet syns nu inomhusluften. Och PVF har skapat förutsättningar att kunna prata om den i flera år framöver.

Två av momenten i projektet ”Ren luft, friskt liv” som betonades i motiveringen var våra ”fisfilmer” och forskningsprojektet/samarbetet med Lunds universitet och Lunds Tekniska högskola.